top of page

DET MED SMÅT

Rejsebetingelser

  • Du skal være opmærksom på, at du kommer som gæst til et fremmed land, og at du ikke skal revolutionere hverken skolesystemet eller den pædagogiske tilgang. Du skal respektere den lokale kultur og følge vores partneres retningslinjer. Hvis du oplever noget, du ønsker at diskutere med vores lokale samarbejdspartner, så henvend dig først til Ann-Cathrine i Kampala, så vi sammen kan lægge en strategi. 
     

  • At rejse ud med EDUGANDA er ikke en turistrejse, hvor du kan rejse rundt, som du har lyst til. Som praktikant eller frivillig forventes det, at du deltager i det daglige arbejde sammen med vores lokale samarbejdspartner. Du har som udgangspunkt fri i weekenderne, men længere rundrejser kan foretages før eller efter praktikperioden.

 

  • Vi og vores samarbejdspartnere har samme forventninger og krav til dig som danske praktiksteder. ​

 

  • Vi forventer, at du i særdeleshed respekterer kulturelle traditioner inden for påklædning og social opførsel. 

 

  • Det er strengt forbudt at møde i praktik eller til frivilligt arbejde, hvis du lugter af eller er påvirket af alkohol eller euforiserende stoffer. Overtrædelse vil medføre øjeblikkelig bortvisning fra opholdet for egen regning og uden refusion. Der vil i øvrigt tages kontakt til dit uddannelsessted.

  • Du er ikke dækket under Pakkerejseloven. Ophold med et erhvervsmæssigt indhold f.eks. praktik, eller ophold med en varighed på mere end 3 måneder, opfattes ikke af Rejsegarantifonden som pakkerejser. Se mere på Rejsegarantifondens hjemmeside her
     

  • Vi forbeholder os ret til at kontakte dit uddannelsessted, hvis vi oplever samarbejdsvanskeligheder angående ovenstående punkter.

Betaling

  • Depositum på 3.000 kr. for 6 uger og 8.000 kr. 6 måneder betales ved tilmelding.

 

  • Restbeløbet opkræves via mail ca. 8 uger før afrejse med otte dages betalingsfrist.

  • Ved overførsel fra en udenlandsk konto eller på anden vis, hvor der opkræves gebyrer, dækker den betalende alle sådan udgifter. 

 

  • Ved indbetaling af depositum samtykker du til indsamling af persondata. Læs mere under afsnittet GDPR. 

Mangler og klager

  • I tilfælde af, at du oplever mangler ved dit ophold, skal du omgående kontakte EDUGANDA (Ann-Cathrine i Kampala). Har du ikke henvendt dig til EDUGANDA under opholdet, vil klagen ikke blive behandlet efter hjemkomst.

 

  • Vi vil gøre, hvad vi kan for at løse problemet på stedet. Personlige udgifter i forbindelse med mangler dækkes kun efter forudgående aftale med EDUGANDA. 

 

  • Vælger du at forlade opholdet før tid, uden at have givet os mulighed for at rette op på evt. fejl og mangler, vil der ikke blive ydet refusion af nogen art. 

 

  • I tilfælde af ønske om kompensation i.f.m klage skal dette modtages skriftligt senest 4 uger efter rejsens afslutning.  

 

Afbudsregler

  • Bliver du forhindret i at deltage i dit ophold, skal du meddele det på skrift hurtigst muligt.

 

  • Modtager vi dit skriftlige afbud tidligere end 30 dage før første praktikdag, tilbagebetaler vi det indbetalte beløb minus 3.000 kr depositum.

 

  • Hvis du bliver ramt af sygdom, kommer alvorligt til skade inden afrejse, oplever alvorlig sygdom eller dødsfald i nærmeste familie, skal du afklare sagen om udgifter med dit forsikringsselskab. 

 

  • Annullerer du opholdet før afrejse, gælder følgende regler:
    - Depositummet tilbagebetales ikke, hvis visumansøgningen bliver afvist af myndighederne.
    - Depositummet tilbagebetales ikke, hvis du annullerer af personlige årsager.
    - Annullerer du mindre end 30 dage før afrejse tilbagebetales udgifter ikke.
    - Annullering er kun mulig ved skriftlig meddelelse til EDUGANDA på eduganda.dk@gmail.com med angivelse af årsagen for annulleringen.
    - Spørgsmål om refusion må afgøres med dit forsikringsselskab. 

 

  • I tilfælde af at du vælger at afbryde opholdet før tid efter ankomst refunderes udgifter ikke - uanset årsagen til afbrydelsen.

 

Aflysning

  • Opholdet kan aflyses af EDUGANDA under henvisning til lokale forhold samt udenrigsministeriets gældende anbefalinger. I tilfælde af dette tilbagebetales din indbetaling eksklusiv dit depositum. Der udbetales ingen godtgørelse.

 

  • I tilfælde, hvor uforudsete omstændigheder gør, at opholdet må afbrydes undervejs, dækkes eventuelle ekstraudgifter ikke, og det er ligeledes ikke muligt at få refunderet din indbetaling. Spørgsmål om refusion må afgøres med dit forsikringsselskab.

 

Ansvar

  • Alle arrangementer vedrørende transport, indkvartering og andre services arrangeret eller anbefalet af EDUGANDA, er med det forbehold, at hverken EDUGANDA eller dennes samarbejdspartnere kan holdes ansvarlige for skader, tab, udgifter, ulykker, forsinkelser, annulleringer eller afvigelser indtruffet under opholdet, og som er uden for EDUGANDAs indflydelse. 

 

  • EDUGANDA hjælper med råd og vejledning i forbindelse med visumansøgning, men det er udelukkende op til Ugandas myndigheder, om de vil godkende visum og hvornår. EDUGANDA kan ikke drages til ansvar for evt. afslag eller for sen udstedelse. Myndighederne refunderer ikke visumgebyret ved afslag. 

 

  • EDUGANDA kan ikke drages til ansvar for beslutninger i forsikringssager.

 

 

Rejseforsikring

  • Har du studiepakken hos Lærerstandens Brandforsikring, er deres ‘Rejseforsikring Verden’ allerede inkluderet. Den dækker dig på din rejse i op til 60 dage.

 

 

GDPR (privatlivs- og persondatapolitik)

Den 25. maj 2018 trådte en ny EU regel om håndtering af persondata i kraft. Den følger vi naturligvis, og du kan læse mere om den her.

 

Dataloven fra EU pålægger os at få dit samtykke, før vi kan gå videre med det praktiske omkring din tilmelding. For at vi kan behandle din tilmelding, har vi brug for at indsamle følgende personoplysninger om dig:

  • Kontaktoplysninger (adresse, mail og telefonnummer)

  • Pasoplysninger

  • Børneattest

  • Rejseoplysninger (afrejse, hjemkomst mv.)

  • Rejseforsikringsopplysninger

 

Du giver samtykke til indsamling af disse data ved indbetaling af depositum. 

 

Det er frivilligt, om du ønsker at give samtykke til, at vi indsamler og behandler dine personoplysninger. Hvis du ikke ønsker det, vil det dog få den betydning, at vi ikke kan gennemføre din tilmelding.

Trækker du samtykket tilbage, vil det ikke påvirke lovligheden af indsamlingen og behandlingen eller videregivelsen forud for tilbagekaldelsen af samtykket. Dette betragtes som annullering af tilmeldingen.

Vi bruger kun dine oplysninger til at behandle din bestilling her og i udlandet samt til at kommunikere med dig direkte.

Vi indsamler personoplysninger fra dig, når du kontakter os, f.eks. via mail, telefon eller på andre måder. Primært indsamler vi de personoplysninger, der er nødvendige for at besvare dit spørgsmål eller behandle din sag.

 

Ved personlig kontakt vil vi også indsamle andre personoplysninger, som du selv vælger at give til os. Det kan f.eks. være oplysninger om allergi, medicinsk tilstand eller andre oplysninger om dig.

 

Vi gemmer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt med henblik på behandling.

 

Personoplysninger og rejsehistorik gemmes i 2 år efter hjemkomst, hvis du ikke har givet dit samtykke til, at vi kan gemme dine data i længere tid.

 

Personoplysninger kan blive overført til samarbejdspartnere i Uganda til samme formål, som beskrevet ovenfor. Det kan f.eks. være dit navn, alder, køn og kontaktoplysninger. Vores samarbejdspartnere arbejder under samme forpligtelser for privatliv som EDUGANDA.

bottom of page